Nieuwe familie - Reisverslag uit Michigan City, Verenigde Staten van Eva Vrolijk - WaarBenJij.nu Nieuwe familie - Reisverslag uit Michigan City, Verenigde Staten van Eva Vrolijk - WaarBenJij.nu

Nieuwe familie

Blijf op de hoogte en volg Eva

26 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Michigan City

First of all, ik heb een nieuw gezin!
Dit gezin is niet in ann arbor so ik moest er wel even over na denken of ik er heen wou, aangezien ik helemaal op nieuw moest beginnen. Maar ik ben heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Ik woon nu in het plaatsje Holly wat veel kleiner is dan Ann Arbor. Ik woon zeg maar niet downtown Holly maar buiten af dus niet in de stad zelf. Een super groot huis met zelfs een zwembad en een hottub haha. Mijn gastmoeder heet Nicole (Nikki), gatsvader heet Ryan. Ik heb een broertje Brody van 6, een zusje Sophia van 10 en een zusje van 15, Olivia. Ik deel de kamer met oliva en dat vind ik helemaal niet erg aangezien ik de eerste maand ook m'n kamer moest delen, daar raak je snel aan gewend, ook voor iemand die 17 jaar nog nooit een kamer heeft gedeeld haha.
bijna 2 weken geleden alweer ging ik eerst een weekend naar mackanik Island met andere Exchange studenten waar ik het heel leuk heb gehad en veel dingen heb gezien, ik sliep in een bunkhouse waar je zelf vuur moest maken voor een warm huis, de wc was natuurlijk een eind veder op en Savonds was het pikke donker dus (ik heel bang dus om alleen te lopen) maar goed, op het eiland rijden geen auto's alleen maar paard en wagen en fietsen. Dus na andere halve maand niet meer gefietst hebben was ik blij dat ik weer mocht fietsen ookal waren het rare fietsen waar ik niet bepaald mee om kon gaan. Fudge moest heel goed zijn omdat eiland, het is een snoepgoed met heeeel veel suiker en heel veel verschillende smaken (chocola was het lekkerst) het had trouwens iets weg van borstplaat maar dan beter. Het hele weekend junkfood gehad en pizza spreekt mij niet meer veel aan.

De field trip duurde tot maandag dus toen ik maandag 10 uur Savonds thuis kwam moest ik de volgende dag weer optijd op om naar mijn nieuwe familie te gaan!! Het was vrijdag op school nog wel moeilijk om tegen iedereen dag te zeggen. Maar mijn familie is heel leuk en ik heb het hier naar mijn zin, dit was mijn eerste volle week hier. De mensen zijn hier aardiger en vriendelijker, ook op school. Hier ben ik dan ook met 1 andere Exchange student en niet met 30 anderen. De school is de helft van mijn vorige school en ik mis ann arbor nog helemaal niet. Oja er zijn ook 2 honden hier.

Op pioneer (vorige school) deed ik de laatste 2 weken theater paint, het was wel leuk om te doen maar ik denk dat ik hier toch een sport wil gaan doen, maar weet nog totaal niet wat. Ik ben in deze (bijna) 2 maanden achter gekomen dat ik dus een groot Nederlands accent heb (Amerikanen denken een Duits accent) de meeste zeggen wel dat ik goed Engels praat en ze mijn accent leuk vinden, gelukkig maar haha.
Ze kennen hier dus geen whatsapp, meeste hebben een iPhone dus iMessage (gewoon sms'en maar dan met internet dus). Boerenkool vinden ze hier lekker maar de salmiak en zoute drop vonden alleen m'n gastouders lekker. Ben een tijdje geleden ook naar de film geweest we wouden naar een komedie were the millers maar daar moest je 17 jaar voor zijn omdat ze er in schelden en voor een horror 13 jaar. Als je liedjes op de radio hoort met een scheldwoord hoor je een piep of gewoon niets. Moet dan ook wel zeggen dat mensen in Nederland meer schelden en ik meer mensen zie roken!! Ik heb zelfs op internet naar de wiet regels gezocht omdat iedereen er om vraagt hoe dat nou zit. And ik kan me trouwens niet herinneren dat ik ooit een veld met tulpen heb gezien..
Door dat je met zoveel andere Exchange studenten op school zit heb ik geleerd dat Denemarken, Zweden, Finland, Noorwegen en Zwitserland hun eigen geld hebben. Dat er in Nederland meer mensen wonen dan in Denemarken, Denemarken op Nederland lijkt, Groenland van Denemarken is en dat Zwitserland niet bij de Europese uni hoort. Zo leer je nog eens wat haha, en ik heb een heel goed Koreaans accent haha.

Volgende week is het Halloween waar ik heel veel zin in heb en ik zal dan wel weer een verslagje schrijven na Halloween.

Greeeets, Eva

  • 26 Oktober 2013 - 20:23

    Petra Venekatte:

    Hoi Eva, wat een leuk verslag!
    Fijn om te lezen dat je nu in een echt gezin zit waar je het goed naar je zin hebt!
    We hopen dat dit en goede start voor je word.

    We kijken uit naar je volgende bericht.

    Liefs van de overbuurtjes

  • 26 Oktober 2013 - 21:37

    Gerry:

    Eva, te gek dat je nu in zo'n leuk gezin zit. Lekker druk zeker en ook nog 2 honden. Leuk! Geniet er maar lekker van. Veel succes op school en veel griezelmomenten met halloween. Gr. Gerry

  • 26 Oktober 2013 - 22:25

    Ineke Altena:

    Hoi Eva!
    Leuk om je verslag te lezen! Hier is alles goed, het veld ligt weer vol blaadjes, echt herfst dus! Fijne tijd daar! Lieve groetjes van Ineke.

  • 27 Oktober 2013 - 11:33

    Fera:

    Hoi Eva,
    Fijn om weer iets van je te horen, het was al te lang geleden, ha ha.
    Nee echt, ik was al aan het "wonderen" hoe het nu zou zijn. goed dus, dat is fijn.
    Nou happy Halloween dan maar, ga je ook pompoenen verknippen?
    Ze gaan daar dacht ik ook langs de deuren voor snoep, net als hier op 11/11, dat
    heet "tricker treat" of zo, of is dat iets anders?
    Veel liefs, veel plezier en tot mails, Fera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Michigan City

Eva

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 7595

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 17 Juli 2014

jaar amerika!

Landen bezocht: