home coming ! - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van Eva Vrolijk - WaarBenJij.nu home coming ! - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van Eva Vrolijk - WaarBenJij.nu

home coming !

Blijf op de hoogte en volg Eva

24 September 2013 | Verenigde Staten, Ann Arbor

lieve allemaal,

Ik zit hier nu precies 3 weken en de tijd vliegt!
ik heb gemideld wel iets van 10 uur slaap nodig door dat alles nog steeds redelijk nieuw is en natuurlijk het engels praten.
ik begin steeds meer met mensen op school te praten en ik heb nu ook door dat je mensen gewoon zelf moet vragen om iets leuks te gaan doen. Ik heb dan nog wel meer contact met andere exchange students dan met amerikanen zelf, en je hoort dan ook echt van iedereen dat ze het "vrienden maken" moeilijker vinden dan verwacht.

Mijn engels begint volgens mij al wel iets te verbeteren, ik merkte toen ik zaterdag middag ging lunchen met Sanne (andere nederlandse exchange student die half uur van Ann Arbor vandaan woont), haar gastmoeder en gastzus en sanne en ik even nederlands praatte. Dat het heel nep voelde en raar en dat ik af en toe al wel wat woorden in het engels zeg of wil zeggen maar me snel bedenk, en dat voelt heel gek haha!
Ik doe nu dus field hockey wat inhoud dat je elke dag 2 uur traint. Ik weet nog niet heel zeker of ik ermee door ga aangezien ik heel moe ben elke dag en de meisjes veel en veel beter zijn dan mij, en ik het niet bepaald heel leuk vind want het word hier toch wel anders gespeeld. Ik denk dat ik maar gewoon in de winter en/of in de lente een sport doe, en dan deze tijd maar mee doe aan theater waar ik hele positieve dingen over hoor!
En nee dat betekend niet dat ik opeens in een musical mee doe maar je kunt ook achter de schermen mee doen zoals; make-up, decor, kleding, licht etc. so dat lijkt mij weer heel wat anders en heel leuk. Je hebt hier gelukkig een sportschool in de buurt met alles erop en eraan voor een tientje per maand, dus zal ik dat wel eens onderzoeken want ik wil natuurlijk wel blijven sporten in dit land. Ook heb je heel veel clubs in school waar ik ook wel aan mee wil doen, zo druk mogenlijk zijn haha! Wat trouwens super leuk is morgen gaan we in de lunch pizza eten met de clubmeeting (=elke woensdag onder de lunch)

afgelopen week was ik ziek, in september al ja. En dat komt (denk ik) omdat het weer hier nog heftiger is dan in nederland, hier kun je 4 seizoenen in 1 dag hebben. Het was dan ook de ene dag 30 graden en de volgende dag 11 graden. Trouwens wat ook nog verschrikkelik irritant is, is dat de meetingen anders hier zijn en ze fahrenheid gebruiken inplaats van celsius, waar ik gelukkig een app voor heb gedownload.

Ik mis alleen nederlandse kaas, brood en mijn fiets! Aangezien je hier alles met een auto doet en ik geen auto heb moet ik om een "ride" vragen of met de bus, en die bussen in nederland zijn nog makkelijker. Dus het is niet meer zo van oh ik ga even daar heen. Ja of je moet lopen, en toen ik dat zei dat ik niet van lopen houd zegen mensen "je klinkt nu niet bepaald als een europeaan" maarja waar lopen wij nederlanders nou naar toe? wij fietsen. juist.

voor de rest begin ik mijn (grote) locker eindelijk te snappen, en heb ik afgelopen zaterdag home coming gehad! Wat een heel ander feestje is dan een schoolfeest in nederland.. Ik heb het wel echt naar mijn zin gehad we zijn eerst men zn 7en uiteten geweest wat hier normaal is voor dat je naar home coming gaat. En heb ik heel lekker italiaans gegeten, toen ik binnen kwam dacht ik meteen "aii dit gaat wel wat geld kosten" maar gelukkig niet ik heb voor $19 gegeten en dan natuurlijk de tip er nog bij (wat zo hoort) $24 maar als nog super goedkoop! je krijgt in dit land teminste gratis water. Dus ik ben heel blij dat je hier tenminste iets krijg wat waarde voor je geld is.

het thema van home coming was candyland, en de decoratie was heel goed gelukt. Wat iedereen dan ook op het eind meenam zo van ja dit heb ik nodig, dit is van levensbelang. Ik begrijp nu ook wel waarom het kaartje $20 koste want je kreeg gratis cupcakes, ijs met super veel soorten topings en gratis snoep, drinken was helaas alleen water haha. Wat ook een heel leuk idee was, waren de foto hokjes waar ik het meeste van de avond was. In de cafataria kon je dansen, wat je trouwens dansen noemt, ik weet niet heel goed hoe ik dit moet zeggen maar ze dansen daar "anders" eigenlijk was het meer seks hebben met kleren aan. Hoe meer je de groep inging hoe erger het ook werd, ik heb dan ook dingen gezien wat ik niet wou zien en wij als exchange students waren dan ook echt in shock haha. Je had ook nog wel wat mensen die normaal dansen maar die stonden erom heen omdat die ook wel door hadden dat je je heel ongemakkelijk voelt als je in het midden staat. En de muziek was nou ook niet echt leuk.

Toen miley cyrus op kwam werd het al helemaal erg. Maar goed, in de gymzaal was wel goede muziek jammergenoeg was daar bijna niemand en zijn we er over uit dat de feestjes in europa toch iets beter zijn haha. Maar ik heb het wel erg naar mn zin gehad want het was wel heel leuk om mee te maken, en nu snap ik dan ook heel goed waarom er stukke minder schoolfeesten dan vroeger zijn en rare dansregels zoals je mag op je voeten dansen en op je handen maar niet allebij tegelijk..

en ik heb ondertussen mijn eerste cijfer terug wat een A- is! Dit word weer een gewoon weekje school en aankomend weekend ga ik waarschijnlijk voor het eerst naar een amerikaanse bioscoop en heb ik zaterdag middag een orientatiedag met alle exchange students in de buurt, met 1 nederlander waar ik dan wel blij mee ben!
Oja en zoals de meesten van jullie al weten wordt er dus een (ander) gezin voor mij gezocht, wat hopelijk zo snel mogenlijk gevonden word!

groetjes!
Eva

  • 24 September 2013 - 23:25

    Karin:

    Dikke knuffel!

  • 25 September 2013 - 10:19

    Fera:

    'k zou zeggen, ga jij maar toneelspelen in plaats van dansen, ha ha
    Goed van die A! wat voor vak?
    dikke knuffel, ook van ons

  • 25 September 2013 - 18:21

    Koos:

    een A- heel goed! Ik hoop dat je snel een gezellig nieuw gastgezin vind.

  • 25 September 2013 - 19:36

    Gerry:

    Super een A- , ga zo door! Je hebt drukke dagen zo te horen. Geniet maar van dit spannende avontuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Ann Arbor

Eva

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 7593

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 17 Juli 2014

jaar amerika!

Landen bezocht: