Snowcoming+ andere dingen - Reisverslag uit Grand Blanc, Verenigde Staten van Eva Vrolijk - WaarBenJij.nu Snowcoming+ andere dingen - Reisverslag uit Grand Blanc, Verenigde Staten van Eva Vrolijk - WaarBenJij.nu

Snowcoming+ andere dingen

Blijf op de hoogte en volg Eva

17 Februari 2014 | Verenigde Staten, Grand Blanc

Nou het is hier dus super koud het was paar dagen gelden 4 graden ongeveer en ik zei dat het volgens mij lente wordt! Dat zou ik dus nooit zeggen in Nederland, en ik ben nu ook wel een beetje klaar met al die sneeuw haha, ik vind dus niet dat jullie mogen zeuren dat het koud is, want dat is het niet daar, het was zelfs kouder dan in Alaska. En ik kan mij herinneren dat ik niet naar Alaska wou van wegen de kou.

Maar goed, vorig week was het snowcoming. Dat is dus gewoon een dance zoals homecoming. De hele week was spiritweek. Maandag was Michigan sport, dinsdag was time warp, ik was een 80's girl woensdag was pj's day (pyjama) eerlijk zeg vind ik dat helemaal niks want heb het gevoel dat ik wat ben vergeten, donderdag was generation day, elke klas had z'n eigen ding, staff had teenagers, seniors moesten als oudjes en freshman, sophmore, junior moesten als baby's en omdat ik eigenlijk een sophmore ben ging ik als baby. Vrijdag was class color day, kleuren van je school dus. Zaterdag avond ging ik eerst naar iemand die een "snowcoming pic party" had. Er was pizza en je maakt dus heel veel foto's. En daarna naar the dance, the Theme was made in Detroit. Het was heel gezellig! By the way, ze hebben hier geen woord voor gezellig.

Voor de rest ben ik nu op de helft! (Ietsjes meer) basketbal is bijna over, dit is de laatste week, ze zeiden dat basketbal een heel lang seizoen is maar ik vond het eigenlijk super snel zijn gegaan. Dus the spring sports gaan ook weer beginnen, en ik zit aan voetbal te denken, ik vind voetbal totaal niet leuk maar ik vond basketbal ook niks, dus why not? En iedereen zegt dat het heel leuk is om te doen. Waarschijnlijk wordt het een slecht seizoen om het weer want ze beginnen eind feb, dus nog steeds sneeuw en koud en in the spring waarschijnlijk veel regen. Springbreak is in 1,5 maand, ik heb er super veel zin in. En voor de rest de trymester is bijna over dus hierna de 3e en de laatste! Het gaat allemaal super snel ook al heb ik in januari niet veel bijzonders gedaan en februari is ook niet heel bijzonder.
Ik heb ook al geskied op z'n berg wat mensen hebben gemaakt en dat is niet heel bijzonder en ik zei al dat je eigenlijk al snel alles hebt gehad. Maar het was wel heel leuk en ik kon weer even Nederlands praten wat heel gek is, we waren met yfu people. Oja en vorige week woensdag was Olivia's birthday, 16 jaar! Ze heeft een auto gekregen en dat betekend 40 minuten langer slapen want we hoeven niet meer met de gele schoolbus, want dan moet je vroeg opstaan en het stinkt in die bus en is koud dus het is leuker met de auto haha.

Dat was het wel z'n beetje, oja ik vertrek op 6 juli wat een beetje later is dan andere Exchange students denk ik, maar ik wou heel graag 4th of july meemaken. Dus ik kom 7 juli aan 8.40 am, ik moet weer van Detroit to Philadelphia, en ik hoop dat dit keer overstappen wat makkelijker gaat en meer tijd heb!

Jullie trouwens heel veel met carnaval, dat ga ik eigenlijk wel missen, mijn fiets mis ik ook nog steeds op bepaalde momenten.

Groetjes Eva

  • 17 Februari 2014 - 22:28

    Fera:

    nou bij ons is het wel koud geweest hoor, puh, en 10 cm sneeuw, maar wij zitten ook in het hoge noorden, haha. Gezellig is volgens mij "cosy", toch.
    zo te lezen, vermaak je je nog steeds en ben je een echte amerikaanse aan het worden want wat nu precies een sophmore is en yfu people, daar snap ik niks van.
    luxe hoor met de auto naar school, dat is ook real american he?
    leuk om weer van je te horen en veel sterkte met al die feestjes!
    Liefs, Fera

  • 18 Februari 2014 - 09:39

    Koos:

    Nou je hebt het er maar druk mee met al die feestjes. Je zult het nog gaan missen dus geniet ervan.
    Gebruiken ze ook winterbanden nu er zoveel sneeuw is? Maar 4 graden koud? FF vertalen; -16 gr Celsius zal je bedoelen. Ja dat is koud hé. Als we hier deze temperaturen zouden hebben dan elk jaar een 11-stedentocht. Gelukkig niet. Lekker met de auto dus. Gaaf he dat je in de US al met je 16e in een auto mag rijden. Moet je dan ook lessen volgen? Gewoon een groot land met grote afstanden.
    Ga je Footbal spelen met van die schouder en beenbeschermers en helm? lijkt mij wel wat.
    Nou ja doe je best en tot de volgende blog.
    Liefs Koos


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Grand Blanc

Eva

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 7567

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 17 Juli 2014

jaar amerika!

Landen bezocht: