vlucht & alles nieuw - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van Eva Vrolijk - WaarBenJij.nu vlucht & alles nieuw - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van Eva Vrolijk - WaarBenJij.nu

vlucht & alles nieuw

Blijf op de hoogte en volg Eva

08 September 2013 | Verenigde Staten, Ann Arbor

Als eerste, ik ben veilig aangekomen! Ik moest alleen vliegen met overstappen en dat ging net goed. Vanaf Schiphol naar Philadelphia en daar had ik 2uur de tijd om naar m'n andere vliegtuig te komen waar je normaal wel 4uur de tijd voor hebt. Eerst kon ik het dan ook helemaal niet vinden en heb ik volgens mij wel het hele vliegveld door gelopen, uiteindelijk wist ik waar het was maar moest ik dus letterlijk vlieg ens vlug rennen! Toen ik aankwam in Detroit werd ik hartelijk ontvangen, Amerikanen zijn dan ook meer van de knuffels dan Nederlanders haha.

Voor dat ik meteen naar bed ging gingen we eerst nog even ergens wat eten en daarna ging ik naar het huis van Sharon en haar man omdat ik nog niet meteen naar m'n eigen huis kon dus zou ik daar paar nachten slapen. Ik ging meteen naar bed want ik was verschrikkelijk moe na z'n lange vlucht.

Toen ik woensdag wakker werd heb ik eerst rustig ontbeten en gedoucht, en werd ik begin van de middag opgehaald door Vickie om naar school te gaan. De school was dinsdag al begonnen en woensdag kwam vickie mij op halen om naar school te gaan. Als eerste gingen we mijn rooster veranderen want ik had algebra wat mij totaal niet ligt. Ik wou graag een vak wat rekenen gaf zodat ik dat weer een beetje onder de knie kreeg voor mijn opleiding hierna, maar helaas kon dat niet.
Mijn vakken voor eerste en tweede semester zijn:

1e.
Hostpitality today
American literature
Psychology
Acting
Photography
U.S. History and geography
German

2e.
Jewelry design
American literature 2
Marketing education
Acting 2
Lifetime sports
U.S. Goverment
German 2

Sommige vakken duren 2 semesters zoals je kunt zien. Oja ik ga ook beginnen met field hockey wat ongeveer november duurt en dan kies ik een andere sport. Mijn school begint elke dag om 10 over half 8 en eindigt om half 4, en je hebt elke dag het zelfde rooster. Donderdag waren mijn 2 volle schooldagen wat nog redelijk vermoeiend was omdat alles nieuw, anders en in het Engels is. De school is trouwens super groot, de grootste of 1 van de grootse school van Michigan.

Door dat de school zo groot is, zitten er meer Exchange studenten op dus heel bijzonder ben je niet meer. Ze vragen telkens aan me of ik een Duitser ben omdat er zoveel Duitsers op de school zitten als je "the Netherlands" zegt snappen ze het niet, alleen als je "Holland" zegt. De meeste denken dat Nederland alleen Amsterdam is of dat Amsterdam in Duitsland ligt, of natuurlijk iedereen dronken, wiet, en naar de hoeren gaat.
Als ze horen dat je uit Nederland komt ben je wel bijzonder, aangezien er genoeg Duitsers zijn haha. Ik heb tot nu toe gewoon lunch mee genomen en dat doen er veel ik vroeg iemand waarom hij geen lunch kocht, omdat het niet te eten is zei hij. Het ziet er dan ook niet bepaald gezond uit. Wel als ik mijn lunch mee kreeg krijg je het in z'n typisch Amerikaans papieren zakje, de cheerleaders zitten allemaal bij elkaar, de football players hebben bijna altijd hun pioneer highschool shirt aan dus veel dingen die je op tv ziet zie ik hier nu ook. Aan de ene kant lijkt het precies zoals op tv maar aan de andere kant weer niet.

Ik vind de Amerikanen dan ook veel en veel vriendelijker dan Nederlanders. Mensen die je niet kent zeggen opeens hai tegen je, in Nederland zou je een arrogante blik krijgen als je nieuw bent ook al ben je een Exchange student.

zaterdag, was er een grote football game in de stad dus dan is hetsuper druk en iedereen loopt in gele of blauwe shirts, mijn school zit bijna naast het stadion. Toen ik dinsdag avond aankwam wou ik weer naar huis ik had meteen heimwee. Ik denk door dat alles nieuw en ik moe was, ook omdat ik toen pas besefte, "ik ben alleen". gelukkig heb ik er geen last meer van haha. Dit was mijn eerste nacht met mijn gastzus uit Zwitserland de eerste week moeten we onze kamer delen en daarna hebben we onze eigen kamer.

Dit was een veel langer verslag dan de vorige ik kan hem dan ook nog veel langer maken maar dan word die wel heel lang haha. Groetjes uit de U.S.

Bye x

  • 08 September 2013 - 17:56

    Nikki:

    Hee eef,

    super leuk verslag weer! Wat super grappig dat het daar zo gaat als in films, zo hebben wij er ook een beetje een beeld van.
    Ik ben super trots op je, hoe je dat daar allemaal doet in je eentje! Voordat je het weet zijn de 11 maanden alweer om joh. Ik mis je wel hoor.

    Ik spreek je snel!

    xxxxxx
    Nikk.

  • 08 September 2013 - 19:33

    Karin Vrolijk:

    We hebben net ook geskypt met elkaar! Heerlijk om je gapende/lachende snoet even te zien, al was het een slechte verbinding!
    Lekker even 'gewoon' Nederlands praten, even niet hieven na te denken!
    Tot gauw, tot app, tot volgende keer Skype als ik 'over je heen' gevlogen ben!!
    Ik zwaai heeeeeeel hard! xxx

  • 08 September 2013 - 21:58

    Heleen:

    Wat een belevenis, stoer hoor.
    Liefs Twan en Heleen

  • 08 September 2013 - 22:06

    Ineke Altena:

    Hey dappere Eva! Heel erg leuk om je reisverslag te lezen! Zet m op, fijne week! Groetjes van Ineke

  • 09 September 2013 - 10:28

    Fera:

    Hartstikke leuk je verslag te lezen, kijk nu al uit naar de volgende. De eerste indrukken zijn goed begrijp ik, dat is fijn. Binnenkort kun je toch hockyen he, ha ha. Liefs, Fera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Ann Arbor

Eva

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 7594

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 17 Juli 2014

jaar amerika!

Landen bezocht: