The holidays - Reisverslag uit Grand Blanc, Verenigde Staten van Eva Vrolijk - WaarBenJij.nu The holidays - Reisverslag uit Grand Blanc, Verenigde Staten van Eva Vrolijk - WaarBenJij.nu

The holidays

Blijf op de hoogte en volg Eva

02 Januari 2014 | Verenigde Staten, Grand Blanc

Hey guys!

Actually it would be easier and faster for me to talk English now.
The holidays are over dus dat betekent weer een verslag! Dit kan een lang verslag worden aangezien ik moet vertellen over thanksgiving, kerst en oud& nieuw.

Thanksgiving, dat is al weer een maand geleden, ik heb erg veel fun gehad. We zijn naar familie gegaan in kalmazoo en heel veel eten, en spelletjes daar bestond het eigenlijk uit. Kalkoen natuurlijk sweet potatoes etc. Ook in dat weekend hebben we sound of music musical gezien, en ben ik naar een Michigan State football game geweest, wat ook heel leuk was!
Voor de rest gaat basketbal prima, ookal kun je echt merken dat winnen in Amerika nummer 1 is en plezier hebben daar toch echt onderaan staat. En dat je vooral moet proberen overal goed in te zijn, deze stereotype is toch echt waar. Ik weet niet of ik dit al heb verteld maar "Netherlands" klinkt als "Neverland" dus sommige mensen lachen en zeggen; jij woont in Neverland?! Of; lijkt Nederland op Narnia omdat Netherlands klinkt als Neverland? Het grappigste vond ik nog of wij veel festivals hebben met Peter pan enzo omdat het dus klinkt als Neverland. Maar goed ze hebben hier geen kerstmiddag zoals wij hebben dus ze noemen de hele dag Christmas Eve, er was familie en we deden spelletjes, appetizers, het was heel gezellig. Christmas day was iedereen heel erg excited because, of all the presents from santa! Dus dat was heel laat slapen en dus sochtends vroeg om 7 uur waren we al de kadootjes aan het uitpakken, dat ik smiddags nog even een nap heb genomen. Voor de rest was dit ook spelletjes en eten. Chigago was wat minder, want ik was ziek dus onze enige volle dag lag ik in bed in het hotel. Maar ik heb wel the bean gezien! En de bekende deep dish pizza vond ik niet lekker, ik weet niet of het lag aan het restaurant of dat ik ziek was. Ik had een kerst pakketje gestuurd naar m'n ouders en Nikki die 18 jaar is geworden!! Dat krijgen jullie nog vergoed! Oud en nieuw was gister wat hier wel anders word gevierd dan Nederland. Ze doen hier niet aan vuurwerk, alleen in de grote steden en dan een show. Dus ik heb geen knal gehoord gisteren. Ook geen oliebollen wat ik wel heb gemist en ik had natuurlijk kinderchampagne dit jaar haha. Ik moet zeggen dat ik Nederlandse oud & nieuw wel een beetje heb gemist, wij maken er toch echt een mooier feestje van.oja voor oud en nieuw ginger we naar vrienden in city holland, veel
Nederlandse names en fake windmills, het grappige was ook Naast holland was city zee land, wat niemqnd wist dat dat een province is in nederland. Ik denk eigenlijk dat ik mijn "dip" gehad of heb want soms heb ik echt heimwee en mis ik Nederland heel erg, ze zeiden dan wel dat dit de tijd was, vooral met kerst. Dit is het eigenlijk wel, nog een gelukkig nieuw jaar iedereen!

Eva

  • 02 Januari 2014 - 09:38

    Karin Vrolijk:

    Gelukkig nieuwjaar!!!
    Super dat we tijdens oud en nieuw hebben geskypt! En heb je toen nog een beetje ons Nederlandse vuurwerk gehoord! Morgen is het 4 maanden geleden dat je weggegaan bent, nog 6 maanden te gaan..... maak er een fantastisch mooi half jaar van daar en leer de Amerikanen maar dat 'fun' hebben heel erg leuk is! Met die lach van jou moet dat wel lukken!!! Hou van je xxx

  • 02 Januari 2014 - 10:32

    Fera:

    Fijn meisje dat je dipje over ( gaat) (is). Het is ook niet niks, zover weg, maar je maakt wel een hoop bijzondere dingen mee toch?
    We wensen je een heel gelukkig Nieuwjaar! en nog veel fun.
    Fera en Tekke

  • 03 Januari 2014 - 07:53

    Koos:

    Hey Eva,

    Happy New Year!!! So, in fact I can write in English now. You will overcome your dip. you're a strong girl and I am proud of you. You are staying with a fantastic and supportive host family and you experience all kinds of exciting adventures and trips.

    We missen you ook wel maar je bent ook zo dicht bij door skype en whatsapp. Geniet van al het nieuwe en de komende 6 maanden. Bij het volgende nieuwjaar zal ik ook weer oliebollen bakken!
    Goed gaan. Hou van je xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Grand Blanc

Eva

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 7556

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 17 Juli 2014

jaar amerika!

Landen bezocht: